Adwords UPDATE

am

Neue Features bei Google AdWords Update 2016

Google AdWords erhält 2016 nun auch ein großes Update und neue Features. Gut 15 Jahre ist die beliebte Werbeplattform von Google nun bereits auf dem Markt und wohl nicht mehr ganz zeitgemäß, zumindest aus sicht von Google. Dies lässt zumindest das Update vermuten.

Bereits seit Anfang des Jahres veröffentlichte Google neue Features für AdWords:

 

AdWords Features Updates – März 2016

Acccount settings update Set more relevant bids automatically for your Dynamic Search Ads.
3/24/2016
Help Center | Google+
Help update Take the revamped Search Advertising exam for Google Partners.
3/17/2016
Help Center
New feature update Simplify mobile app engagement campaigns with mobile ID remarketing lists
3/7/206
Help Center | Blog post
New feature update Automatically sync your business data into AdWords with new scheduled uploads.
3/3/2016
Help Center |
New feature update Download AdWords Editor version 11.3 for video campaigns, HTML5 ads, and callout extensions.
3/1/2016
Help Center | Download AdWords Editor

 

AdWords Features Updates – Februar 2016

 

New feature update Easily test, measure, and apply changes to your campaigns with campaign drafts and experiments.
2/25/2016
Help Center | Blog post | Google+
Acccount settings update Set up automated bid strategies easily and efficiently using the new workflow in campaign settings.
2/11/2016
Help Center | Google+ | Search Automated Bidding Guide
Switch to using to a new feature Upgrade your Flash display ads to HTML5 ads
2/9/2016
Help Center | Google+ | HTML 5 Toolkit
New feature update The AdWords app for Android updates include universal app campaigns and new conversion columns.
2/4/2016
Help Center | Google+

 

AdWords Features Updates – Januar 2016

 

New feature update See deeper insights in your AdWords reporting with algebraic formulas in custom columns.
1/26/2016
Help Center
New feature update Download the iOS version of the AdWords mobile app, now available to all AdWords customers.
1/28/2016
Help Center | Blog post | Google+ | Download
Das solltest du wissen  Google – Analytics Universal

 

Google kommt vor allem den Wünschen und Bedürfnissen der User nach, welche in der zurückliegenden Zeit geäußert wurden.

Neues, AdWords Dashboard

Laut dem Bericht auf Google Inside AdWords  berühren die AdWords Neuerungen 3 Bereiche:

  1. Fokus auf eigenes Business
  2. Besseres Reporting
  3. Übersichtliche, häufig gebaruchte, Datennutzung.

Zunächst jedoch werden die Neuerungen in einer Beta-Phase von ausgewählten AdWords Kunden getestet werden, so Jerry Dischler von Google.

Diesen Beitrag habe ich dort gelesen:

DieWebAG

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s